Informatii rutiere utile - Germania

Discutii generale despre masini si motociclete: taxe auto, colt legislativ, recomandari auto-moto, informatii turistice, informatii rutiere

Informatii rutiere utile - Germania

Mesajde ztele » Joi Dec 23, 2010 4:52 pm

Pentru cei care doresc sa tranziteze sau sa calatoreasca in Germania, cateva informatii utile adunate din experienta proprie.
Las aici la o parte regulile rutiere generale, toata lumea le cunoaste, asadar:

1. Rechtsfahren - "tine dreapta". Asta inseamna ca, daca banda din dreapta ta e libera, circuli pe ea. Se poate lasa cu amenzi relativ usturatoare daca o incalci.
2. Viteza maxima - pe drumuri nationale si in orase e absolut esential sa fie respectata cu strictete, iar pe autobahn doar in zonele in care este impusa. 35% din autostrazi inca sunt fara limita de viteza. Nemtii nu au radare pe autostrada, dar au o multime de camere de supraveghere.
3.Echipare corespunzatoare - fiti foarte atenti, mai ales cand iesiti pe autobahn: cric, roata de rezerva, vesta, triunghi... sunt obligatorii. Politia sau asistenta rutiera te va ajuta in cazul in care ai nevoie, dar vei fi amendat pentru fiecare articol lipsa.
4. Lumini - din cate stiu, mai nou faza scurta e obligatorie si in orase in timpul zilei. Nu exista nicio reglementare in privinta xenonului sau a proiectoarelor, dar (proiectoarele) nu sunt folosite decat foarte foarte rar, si numai atunci cand conditiile o impun.
5. Controlul de rutina - este legal in Germania, poti fi oprit fara niciun motiv, deci e bine sa nu protestezi. Deasemenea, daca e sa iei amenda, vei lua, oricat incerci sa te targuiesti cu ei, iar spaga nu merge (cel putin sumele mici). Totusi, politstii germani par putin mai civilizati decat romanii, cateodata daca le explici ca nu ai stiut ca nu e voie ceva... te mai inteleg.
6. Semnalizarea - nemtii semnalizeaza si la semafoare, pe toata durata manevrei (deci inclusiv asteptarea pe rosu). Nu stiu daca e impus de lege, dar e o chestie care am adoptat-o si eu.
7. Avariile - nemtii le folosesc des, in orice situatie in care circulatia este obturata in vreun fel. Regula generala e sa folosesti avariile pana ai cel putin 2-3 masini in spatele tau, dupa care le poti opri, desi multi le tin pornite pana obstacolul este inlaturat.
8. Intrarea pe autobahn - intrarea de pe un drum adiacent e o manevra executata incorect de foarte foarte multi oameni. Ca sa fie mai simplu: cand ajungeti pe banda laterala, accelerati pana la 110 km/h, abia apoi intrati. Nu intrati cu 80 km/h, mai ales daca aveti camioane in spate. Multe merg la consum, cu pilotul automat pornit, si e frustrant sa tot fie dezactivat.
9. Banda din stanga se foloseste exclusiv pentru depasiri, si in general e tinuta libera, mai ales in zonele fara limita de viteza.

Cam atat imi vine in minte momentan, daca imi mai amintesc ceva, voi completa.
Drumuri bune si sarbatori fericite tuturor!
ztele
 
Mesaje: 47
Membru din: Mie Oct 28, 2009 3:23 pm
Sex: Masculin
Autoturism: Saab
Model: 9-5
An: 2003
Tuning a la PLM: Nu (inca)

Re: Informatii rutiere utile - Germania

Mesajde Trixi » Joi Dec 23, 2010 5:00 pm

Treaba cu intratul pe Autobahn este esential.
As mai completa cu ideea,ca in cazul in care tu esti cel care circula cu o viteza mai mare deja pe Autobahn si vezi ca e o intrare in dreapta,incerci sa lasi banda 1 libera pt cei care intra,daca este posibil si nu incurci pe nimeni.
Warning! I have an attitude and I know how to use it!

PLM Tuning.ro: Despre PLM Tuning.ro | Sediul PLM Tuning.ro | Portofoliul PLM Tuning.ro
Forum PLM Tuning.ro: Codul de conduita | Regulamentul chirurgilor | Anunturi forum | Sugestii si reclamatii
Avatar utilizator
Trixi
 
Mesaje: 1194
Membru din: Mar Sep 22, 2009 12:30 pm
Localitate: Oradea
Sex: Feminin
Autoturism: Suzuki
Model: Swift
An: 2005
Tuning a la PLM: Da

Re: Informatii rutiere utile - Germania

Mesajde Mentor » Joi Ian 20, 2011 12:31 pm

O parte din aceste reguli / conduite sunt atat de bun simt, ca le-am adoptat inca din 1990/1991...
Este cu adevarat placut sa circuli inconjurat de civilizatie (nu generalizez, dar fondul acesta este...).
Avatar utilizator
Mentor
 
Mesaje: 33
Membru din: Joi Ian 20, 2011 10:50 am
Sex: Masculin
Autoturism: Skoda
Model: Octavia
An: 2003
Tuning a la PLM: Nu (inca)


Înapoi la Discutii auto-moto - diverse

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


cron