Formula 1

Formula 1, WRC, MotoGP, Nascar, IndyCar si alte sporturi cu motor

Moderator: adrian78

Re: Formula 1

Mesajde adrian78 » Lun Sep 26, 2011 4:11 pm

Vettel a câştigat imperial Marele Premiu al statului Singapore

Sebastian Vettel a câştigat fără emoţii cursa în nocturna din Singapore şi mai are nevoie de un singur punct pentru a deveni campion. Jenson Button şi Mark Webber au completat podiumul.

Marele Premiu al statului Singapore, singura etapă din calendar desfăşurată pe timpul nopţii, a reprezentat o simplă plimbare pentru virtual campionul mondial Sebastian Vettel.

Plecat din pole position, pilotul echipei Red Bull Racing şi-a construit fără emoţii un avans consistent de peste 20 de secunde, singura sa provocare fiind să refacă această diferenţă după intrarea Safety Car-ului pe circuit la jumătatea cursei. Prin această a noua victorie din acest sezon, germanul şi-a consolidat poziţia de lider şi mai are nevoie de un singur punct pentru a deveni cel mai tânăr dublu campion din istorie.

În spatele său, Jenson Button a terminat pe poziţia a doua, în primul rând datorită unui start foarte bun în care a reuşit să-l depăşească pe Mark Webber. Englezul a încercat să revină spectaculos pe finalul cursei şi s-a apropiat la trei secunde de Vettel cu două tururi înainte de final, însă o serie de piloţi întârziaţi l-au împiedicat să se apropie suficient de mult pentru a iniţia un atac pentru victorie.


Webberg a avut din nou probleme la start şi a pierdut două poziţii în faţa rivalului său de la McLaren şi a lui Fernando Alonso. Performanţa superioară a monopostului RB7 şi-a spus însă cuvântul, iar australianul l-a depăşit de două ori pe Alonso, în turul 11 şi apoi în turul 34, după ce iniţial pierduse poziţia la a doua serie de opriri la boxe, ocupând astfel ultima treaptă a podiumului. În acest context, pilotul de bază al Scuderiei Ferrari a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul patru, chiar dacă la start urcase de pe cinci până pe trei.

Într-o cursă altfel plictisitoare, Lewis Hamilton a fost din nou responsabil cu spectacolul, însă într-un mod negativ, la fel ca în multe alte etape. Britanicul a ratat startul şi a coborât de pe patru pe opt, ajungând în ipostaza de a lupta pentru poziţie cu Felipe Massa.

După ce au făcut simultan prima oprire la boxe, Massa şi Hamilton au revenit pe circuit în această ordine, iar pilotul McLaren a iniţiat un atac la adresa rivalului său, însă l-a lovit pe brazilian cu aripa faţă în pneul dreapta-spate. Massa a făcut pană, a pierdut timp preţios şi a revenit la boxe pentru a schimba cauciucurile, în timp ce Hamilton a mai stat un tur pe circuit înainte de a schimba aripa faţă, grav deteriorată în urma impactului cu Massa.

Britanicul a primit ulterior şi o penalizare de tip drive-through pentru incident, cursa lui fiind compromisă din acel punct. Cei doi au avut un nou duel în turul 25 pentru locul 12, dar de această dată Hamilton l-a depăşit fără probleme. Ulterior, britanicul şi-a demonstrat rapiditatea şi a făcut o incursiune prin aproape jumătate de pluton, reuşind să termine pe locul 5 după ce i-a depăşit succesiv pe rivalii din faţa sa.

Chiar dacă nu a ieşit în evidenţă pe parcursul cursei, Paul di Resta a obţinut o nouă performanţă importantă pentru Force India, terminând pe locul 6 în faţa lui Nico Rosberg de la Mercedes GP. Acesta din urmă a rezistat pe final asaltului primit din partea lui Adrian Sutil, în timp ce Felipe Massa a câştigat în extremis două puncte după ce l-a depăşit în ultimul tur pe Sergio Perez.

Un alt pilot care a ieşit în evidenţă în această după-amiază a fost Michael Schumacher. În turul 30, acesta l-a atacat pe Perez pentru locul 8, a încercat să intre pe interiorul virajului 8, însă l-a lovit puternic din spate şi a "decolat" de pe circuit, izbindu-se violent de zidul de pe margine. Septuplul campion mondial, care a fost la un pas să-l "agaţe" şi pe coechipierul său Nico Rosberg în acest proces, a ieşit teafăr din monopost, în ciuda avariilor majore suferite de monopost. Incidentul a avut ca efect intrarea Safety Car-ului pe circuit pentru trei tururi, până la îndepărtarea monopostului lui Schumacher.

Singapore - Rezultate cursă:
1. Vettel Red Bull-Renault 1h59:06.537
2. Button McLaren-Mercedes + 1.737
3. Webber Red Bull-Renault + 29.279
4. Alonso Ferrari + 55.449
5. Hamilton McLaren-Mercedes + 1:07.766
6. Di Resta Force India-Mercedes + 1:51.067
7. Rosberg Mercedes + 1 lap
8. Sutil Force India-Mercedes + 1 lap
9. Massa Ferrari + 1 lap
10. Perez Sauber-Ferrari + 1 lap
11. Maldonado Williams-Cosworth + 1 lap
12. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 lap
13. Barrichello Williams-Cosworth + 1 lap
14. Kobayashi Sauber-Ferrari + 2 laps
15. Senna Renault + 2 laps
16. Kovalainen Lotus-Renault + 2 laps
17. Petrov Renault + 2 laps
18. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 2 laps
19. Ricciardo HRT-Cosworth + 4 laps
20. Liuzzi HRT-Cosworth + 4 laps
21. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 5 laps

Clasament piloti
1 Sebastian Vettel 309 Pct
2 Jenson Button 185 Pct
3 Fernando Alonso 184 Pct
4 Mark Webber 182 Pct
5 Lewis Hamilton 168 Pct

Clasament echipe
1 Red Bull Racing 491 Pct
2 McLaren Mercedes 353 Pct
3 Scuderia Ferrari 268 Pct
4 Mercedes GP 114 Pct
5 Renault F1 Team 70 Pct
Fişiere ataşate
754048l.jpg
adrian78
 
Mesaje: 248
Membru din: Sâm Oct 24, 2009 9:14 pm
Sex: Masculin
Autoturism: dacia
Model: 1310
An: 1992
Tuning a la PLM: Nu (inca)

Re: Formula 1

Mesajde adrian78 » Lun Oct 10, 2011 4:41 pm

Button a câştigat la Suzuka, iar Vettel a devenit campion!

Jenson Button a câştigat cursa din Japonia, însă nu l-a putut împiedica pe Sebastian Vettel să devină matematic campion mondial după ce a terminat pe locul 3.

Marele Premiu al Japoniei a oferit o luptă spectaculoasă pentru victorie între Sebastian Vettel şi Jenson Button, însă soarta titlului mondial a fost decisă matematic cu patru curse înainte de finalul sezonului.

Vettel a plecat mai bine la start şi a reuşit să-l blocheze pe rivalul său de la McLaren, care a "muşcat" din iarbă şi a solicitat o penalizare de tip drive-through pentru german, însă şi-a luat revanşa la a doua serie de opriri la boxe.

Britanicul a rămas pe circuit un tur în plus în apropiere de jumătatea cursei şi a revenit pe circuit în faţa pilotului Red Bull Racing, iar în finalul cursei a făcut faţă presiunii exercitate de Fernando Alonso şi l-a evitat în extremis pe Vitantonio Liuzzi în ultimul tur.

În cele din urmă, Vettel a terminat doar pe ultima treaptă a podiumului după ce a fost depăşit şi de Fernando Alonso după ultimul pitstop, însă acest rezultat a fost suficient pentru a-şi adjudeca matematic titlul mondial, întrucât avea nevoie de un singur punct pentru a tranşa lupta. Astfel, la 24 de ani şi 98 de zile, Vettel a devenit cel mai tânăr dublu campion mondial din istoria Formulei 1, doborând cu aproape un an recordul stabilit de Alonso în 2006.

Plecat doar de pe locul şase al grilei de start, Mark Webber a făcut o cursă foarte bună şi a terminat pe locul patru, după ce a câştigat două poziţii la a doua intrare la boxe.

Lewis Hamilton şi Felipe Massa au fost implicaţi într-un nou incident de cursă, iar acroşajul dintre cei doi a fost ca efect detaşarea unei componente a monopostului Ferrari şi la intrarea Safety Car-ului pe circuit. Ulterior, Hamilton a revenit şi l-a depăşit pe Massa pentru a termina pe locul cinci, în timp ce Massa a ocupat în final locul şapte. Între cei doi, pe locul şapte, a terminat Michael Schumacher, iar septuplul campion mondial a avut clipele sale de glorie înainte de ultima intrare la boxe, când a fost liderul cursei timp de câteva tururi.
În plus, setuplul campion mondial a rezistat pe final în faţa atacurilor lui Felipe Massa, în timp ce clasamentul a fost completat de Sergio Perez (Sauber) şi Vitaly Petrov (Renault). Ultimul punct pus în joc a fost obţinut de Nico Rosberg, după ce pilotul echipei Mercedes GP a recuperat nu mai puţin de 13 locuri faţa de poziţia sa de start.
Kamui Kobayashi, favoritul publicului local, a terminat doar pe locul 13 la capătul unei curse dificile. Plecat de pe locul şapte, pilotul echipei Sauber a pierdut patru poziţii după ce a ratat startul, iar ulterior a luptat în pluton, însă nu a fost capabil să revină în puncte.
Singurul abandon al cursei a fost trecut în dreptul lui Sebastien Buemi, elveţianul oprind monopostul pe circuit după ce pneul dreapta-fata s-a detaşat de monopostul Toro Rosso la scurt timp după prima intrare la boxe.

Japonia - Rezultate cursă
1. Button McLaren-Mercedes 1h30:53.427
2. Alonso Ferrari + 1.160
3. Vettel Red Bull-Renault + 2.006
4. Webber Red Bull-Renault + 8.071
5. Hamilton McLaren-Mercedes + 24.268
6. Schumacher Mercedes + 27.120
7. Massa Ferrari + 28.240
8. Perez Sauber-Ferrari + 39.377
9. Petrov Renault + 42.607
10. Rosberg Mercedes + 44.322
11. Sutil Force India-Mercedes + 54.447
12. Di Resta Force India-Mercedes + 1:02.326
13. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:03.705
14. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1:04.194
15. Maldonado Williams-Cosworth + 1:06.623
16. Senna Renault + 1:12.628
17. Barrichello Williams-Cosworth + 1:14.191
18. Kovalainen Lotus-Renault + 1:27.824
19. Trulli Lotus-Renault + 1:36.140
20. Glock Virgin-Cosworth + 2 laps
21. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 2 laps
22. Ricciardo HRT-Cosworth + 2 laps
23. Liuzzi HRT-Cosworth + 2 laps

1 Sebastian Vettel 324
2 Jenson Button 210
3 Fernando Alonso 202
4 Mark Webber 194
5 Lewis Hamilton 178
6 Felipe Massa 90
7 Nico Rosberg 63
8 Michael Schumacher 60
9 Vitaly Petrov 36
10 Nick Heidfeld 34
11 Adrian Sutil 28
12 Kamui Kobayashi 27
13 Paul di Resta 20
14 Jaime Alguersuari 16
15 Sergio Perez 13
16 Sebastien Buemi 13
17 Rubens Barrichello 4
18 Bruno Senna 2
19 Pastor Maldonado 1

Clasament echipe
1 Red Bull Racing 518 Pct
2 McLaren Mercedes 388 Pct
3 Scuderia Ferrari 292 Pct
4 Mercedes GP 123 Pct
5 Renault F1 Team 72 Pct
Fişiere ataşate
429653l.jpg
adrian78
 
Mesaje: 248
Membru din: Sâm Oct 24, 2009 9:14 pm
Sex: Masculin
Autoturism: dacia
Model: 1310
An: 1992
Tuning a la PLM: Nu (inca)

Re: Formula 1

Mesajde PLM Tuning » Dum Oct 16, 2011 4:44 pm

Dupa evidenta dezamagire reprezentata de cele doua sezoane nule ale lui Schumi, Vettel e noua revelatie a nemtilor, il idolatrizeaza acum in toata mass-media :bv
Avatar utilizator
PLM Tuning
 
Mesaje: 2252
Membru din: Sâm Sep 19, 2009 9:48 am
Sex: Masculin
Autoturism: negru
Model: perlat
An: 2001
Tuning a la PLM: Da

Re: Formula 1

Mesajde adrian78 » Lun Oct 17, 2011 10:45 am

Vettel a câştigat Marele Premiu al Coreei de Sud!

Sebastian Vettel a câştigat cursa de la Seul după ce l-a depăşit la start pe Lewis Hamilton şi a adus al doilea titlu mondial al constructorilor pentru Red Bull.

Marele Premiu al Coreei de Sud a tranşat şi lupta pentru titlul mondial al constructorilor, la numai o săptămână după ce Sebastian vettel şi-a asigurat matematic trofeul rezervat piloţilor.

Chiar dacă pleca din postura de favorit la victorie după pole position-ul realizat sâmbătă, Lewis Hamilton nu a rezistat decât câteva viraje în faţa lui Vettel înainte că pilotul echipei Red Bull să treacă la conducere.

Ulterior, germanul a reuşit să se distanţeze suficient de mult pentru ca cea de-a 10-a victorie din acest sezon să reprezinte o simplă formalitate, chiar dacă avansul a fost anulat la jumătatea cursei de intrarea Safety Car-ului pe circuit.

Poziţia a doua a podiumului i-a revenit lui Hamilton, care după ce a fost depăşit de Vettel la start a fost nevoit să reziste în ultima treime a cursei în faţa atacurilor lui Mark Webber. Chiar dacă a avut permanent la dispoziţie sistemul DRS, australianul nu a izbutit să aducă dubla pentru Red Bull şi s-a mulţumit la final cu locul trei. În spatele celor doi s-a poziţionat Jenson Button, care a pierdut trei poziţii la start în fata piloţilor Ferrari, însă a revenit pe locul patru după intrarea Safety Car-ului pe circuit.

În urma acestor rezultate, Red Bull Racing şi-a asigurat matematic al doilea titlu mondial consecutiv la constructorilor, întrucât echipa are un avans de 145 puncte în faţa rivalilor de la McLaren cu numai 126 de puncte rămase în joc.

Ferrari nu a contat nici de această dată în lupta pentru victorie şi a terminat pe locurile cinci şi şase prin Fernando Alonso şi Felipe Massa, spaniolul renunţând pe final să-l mai atace pe Button pentru a câştiga o poziţie.

Imediat în spatele celor trei echipe de top s-a poziţionat pe locul şapte Jaime Alguersuari, care a produs surpriza după ce l-a depăşit în ultimul tur pe Nico Rosberg. Germanul a avut parte de o cursă liniştită cu excepţia unui duel spectaculos cu Button în turul 14, când a fost depăşit de britanic chiar pe linia de ieşire de la boxe după primul schimb de pneuri.

Coechipierul său Michael Schumacher a fost nevoit să abandoneze în turul 17 din cauza unui accident provocat de Vitaly Petrov. Pilotul echipei Renault l-a depăşit Fernando Alonso datorită sistemului DRS, însă a frânat mult mai târziu şi l-a izbit în spate pe Schumacher. Din cauza avariilor majore la partea dreapta-spate a monopostului, pilotul Mercedes GP a fost nevoit să se retragă prematur din cursă, la fel ca şi Petrov, în ciuda încercărilor mecanicilor de a remedia defecţiunile la partea frontală a monopostului Renault.

Sebastien Buemi a completat performanţa lui Alguersuari cu un loc 9 pentru Toro Rosso, în timp ce Paul di Resta (Force India) şi-a adjudecat ultimul punct pus în joc.

În ciuda temerilor de la începutul cursei privind un număr exagerat de opriri la boxe, primii 14 piloţi au încheiat Marele Premiu cu numai două schimburi de pneuri, întrucât atât cauciucurile supersoft, cât mai ales cele soft au rezistat mai mult decât estimările făcute de ingineri după antrenamentele de vineri.

Pastor Maldonado (Williams) a completat lista piloţilor care au abandonat, în timp ce Vettel a stabilit în turul 55 cel mai bun timp al cursei cu 1:39.605.

Coreea de Sud - Rezultate cursa
1. Vettel Red Bull-Renault 1h30:01.994
2. Hamilton McLaren-Mercedes + 12.019
3. Webber Red Bull-Renault + 12.477
4. Button McLaren-Mercedes + 14.694
5. Alonso Ferrari + 15.689
6. Massa Ferrari + 25.133
7. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 49.538
8. Rosberg Mercedes + 54.053
9. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1:02.762
10. Di Resta Force India-Mercedes + 1:08.602
11. Sutil Force India-Mercedes + 1:11.229
12. Barrichello Williams-Cosworth + 1:33.068
13. Senna Renault + 1 lap
14. Kovalainen Lotus-Renault + 1 lap
15. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1 lap
16. Perez Sauber-Ferrari + 1 lap
17. Trulli Lotus-Renault + 1 lap
18. Glock Virgin-Cosworth + 1 lap
19. Ricciardo HRT-Cosworth + 1 lap
20. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 1 lap
21. Liuzzi HRT-Cosworth + 3 laps

Clasament general piloţi
1 Sebastian Vettel 349
2 Jenson Button 222
3 Fernando Alonso 212
4 Mark Webber 209
5 Lewis Hamilton 196
6 Felipe Massa 98
7 Nico Rosberg 67
8 Michael Schumacher 60
9 Vitaly Petrov 36
10 Nick Heidfeld 34
11 Adrian Sutil 28
12 Kamui Kobayashi 27
13 Jaime Alguersuari 22
14 Paul di Resta 21
15 Sebastien Buemi 15
16 Sergio Perez 13
17 Rubens Barrichello 4
18 Bruno Senna 2
19 Pastor Maldonado 1
20 Nico Hulkenberg 0

Clasament echipe
1 Red Bull Racing 558 Pct
2 McLaren Mercedes 418 Pct
3 Scuderia Ferrari 310 Pct
4 Mercedes GP 127 Pct
5 Renault F1 Team 72 Pct
adrian78
 
Mesaje: 248
Membru din: Sâm Oct 24, 2009 9:14 pm
Sex: Masculin
Autoturism: dacia
Model: 1310
An: 1992
Tuning a la PLM: Nu (inca)

Re: Formula 1

Mesajde PLM Tuning » Sâm Oct 22, 2011 12:20 am

Vettel a avut un sezon plin, si il incheie ca un mare campion, asa cum merita...
Avatar utilizator
PLM Tuning
 
Mesaje: 2252
Membru din: Sâm Sep 19, 2009 9:48 am
Sex: Masculin
Autoturism: negru
Model: perlat
An: 2001
Tuning a la PLM: Da

Re: Formula 1

Mesajde adrian78 » Dum Mar 25, 2012 6:23 pm

Alonso a câştigat Marele Premiu al Malaysiei!

Fernando Alonso a câştigat la Sepang după ce a profitat de ploaia din startul cursei şi de o greşeală de pilotaj a lui Sergio Perez, care a demonstrat că putea obţine o victorie istorică pentru Sauber.


Fernando Alonso a obţinut o victorie nesperată pentru Ferrari în Marele Premiu al Malaysiei, în ciuda faptului că Scuderia nu deţine încă un monopost competitiv.

Plecat doar de pe locul opt al grilei de start, dublul campion mondial a profitat la maxim de ploaia care a afectat circuitul la startul cursei, însă victoria sa a fost ameninţată în a doua jumătate a cursei de Sergio Perez.

Mexicanul a terminat pe locul doi o cursă în care l-a urmărit permanent pe Alonso, însă nu a mai apucat să-l atace după ce a ieşit uşor în decor în momentul în care mai avea de recuperat mai puţin de o secundă.

Perez a ratat astfel obţinerea unei victorii istorice pentru Sauber, care nu a mai câştigat de la Marele Premiu al Canadei din 2008, când Robert Kubica aducea victoria pentru echipa de la Hinwil.

Modul în care Perez a ieşit în decor va naşte însă numeroase speculaţii ca urmare a faptului că Sauber utilizează motoare Ferrari, iar pilotul mexican face parte din Academia de PIloţi Ferrari şi este considerat viitorul injlocuitor al lui Felipe Massa.

La fel ca şi în urmă cu trei ani, Marele Premiu al Malaysiei a fost unul plin de evenimente din cauza ploilor puternice care au afectat circuitul chiar la startul cursei. Aproape toţi piloţii au optat la start pentru pneuri intermediare, însă au fost nevoiţi să facă o vizită la standuri pentru pneuri de ploaie după numai câteva tururi.

Eforturile lor s-au dovedit a fi în zadar în turul 7, atunci când organizatorii au decis să introducă Safety Car-ul pe circuit după o creştere în intensitate a ploii care a culminat cu o întrerupere a cursei timp de aproximativ o oră.

Principalii beneficiari ai ploii au fost Fernando Alonso şi Sergio Perez, care au urcat pe primele două poziţii după ce ambii piloţi McLaren au fost loviţi de probleme: Lewis Hamilton a pierdut timp preţios la schimbul de pneuri de după reluarea cursei, iar Jenson Button s-a acroşat cu monopostul HRT al lui Narain Karthikeyan şi a fost nevoit să schimbe nasul monopostului, coborând pe ultimele poziţii.

Retrogradat pe locul trei, Hamilton a fost în imposibilitatea de a se menţine în spatele lui Perez, însă i-a ţinut în spate pe Sebastian Vettel, Kimi Raikkonen şi Mark Webber. Piloţii de top şi-au păstrat confortabil poziţiile, însă această parte a cursei a fost animată de numeroasele recorduri pe tur stabilite de Perez şi de duelul dintre Button şi Felipe Massa din spatele plutonului. Spre turul 40, piloţii din frunte au început treptat să efectueze a treia oprire la boxe, de data aceasta pentru pneurile slick, ca urmare a faptului că circuitul s-a uscat.

Întreaga atenţie s-a concentrat pe duelul dintre Alonso şi Perez, însă şi în restul plutonului s-au petrecut numeroase evenimente. Hamilton a urcat în cele din urmă pe ultima treaptă a podiumului, care a repetat astfel rezultatul de la Melbourne, nu înainte de a fi din nou întârziat la ultima oprire la boxe.

Campioana mondială Red Bull Racing s-a mulţumit cu un modest loc patru obţinut de Mark Webber, în condiţiile în care lui Sebastian Vettel a ieşit din zona punctelor după un acroşaj cu acelaşi Kartikeyan, iar ulterior i s-a solicitat în mod misterios să se retragă la boxe chiar în ultimul tur.


Abandonul germanului i-a permis astfel lui Kimi Raikkonen să termine pe locul cinci la volanul monopostului Lotus, în timp ce Williams a obţinut locul şase prin Bruno Senna. Echipa britanică a fost la un pas să puncteze cu ambii piloţi, însă Pastor Maldonado a abandonat în ultimul tur din cauza unor defecţiuni la motor.

În schimb, această performanţă a fost obţinută de Force India prin locurile şapte şi nouă ocupate de Paul di Resta şi Nico Hulkenberg. Un alt rezultat surprinzător a fost obţinut de Jean-Eric Vergne, care a terminat pe locul opt datorită faptului că nu a intrat la boxe pentru schimbul de pneuri înainte de intrarea Safety Car-ului pe circuit.

Ultimul punct pus în joc a fost obţinut de Michael Schumacher, care a ratat încă o dată oportunitatea de a obţine al 155-lea podium al carierei. Germanul s-a acroşat cu Romain Grosjean în primul tur, eveniment în urma căruia a coborât până pe locul 15, iar ulterior a progresat cinci locuri după o serie de probleme ale rivalilor din faţa sa. După numai două tururi, pilotul echipei Lotus a abandonat după ce a ieşit în decor.

Vettel a fost considerat clasat pe locul 11, în faţa lui Daniel Ricciardo şi a lui Nico Rosberg, în timp ce cuplul Button - Massa a încheiat pe 14 şi 15, la aproape un tur în spatele învingătorului.

Malaysia - Rezultate cursa:

1. Alonso Ferrari 2h44:51.812
2. Perez Sauber-Ferrari + 2.263
3. Hamilton McLaren-Mercedes + 14.591
4. Webber Red Bull-Renault + 17.688
5. Raikkonen Lotus-Renault + 29.456
6. Senna Williams-Renault + 37.667
7. Di Resta Force India-Mercedes + 44.412
8. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 46.985
9. Hulkenberg Force India-Mercedes + 47.892
10. Schumacher Mercedes + 49.996
11. Vettel Red Bull-Renault + 1:15.527
12. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:16.800
13. Rosberg Mercedes + 1:18.500
14. Button McLaren-Mercedes + 1:19.700
15. Massa Ferrari + 1:39.300
16. Petrov Caterham-Renault + 1 lap
17. Glock Marussia-Cosworth + 1 lap
18. Kovalainen Caterham-Renault + 1 lap
19. Maldonado Williams-Renault + 2 laps
20. Pic Marussia-Cosworth + 2 laps
21. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 laps
22. De la Rosa HRT-Cosworth + 2 laps

Clasament piloti
1 Fernando Alonso 35 Pct
2 Lewis Hamilton 30 Pct
3 Jenson Button 25 Pct
4 Mark Webber 24 Pct
5 Sergio Perez 22 Pct

Clasament echipe
1 McLaren Mercedes 55 Pct
2 Red Bull Racing 42 Pct
3 Scuderia Ferrari 35 Pct
4 Sauber F1 Team 30 Pct
5 Lotus F1 Team 16 Pct
Fişiere ataşate
734724l.jpg
adrian78
 
Mesaje: 248
Membru din: Sâm Oct 24, 2009 9:14 pm
Sex: Masculin
Autoturism: dacia
Model: 1310
An: 1992
Tuning a la PLM: Nu (inca)

Re: Formula 1

Mesajde adrian78 » Dum Apr 22, 2012 7:41 pm

Vettel a câştigat în Bahrain, Raikkonen şi Grosjean pe podium

Sebastian Vettel a câştigat în Bahrain la capătul unei curse în care Lotus a impresionat şi a terminat pe podium cu Kimi Raikkonen şi Romain Grosjean.

zoom Sebastian Vettel a devenit duminică al patrulea pilot care câştigă o cursă în sezonul 2012, germanul aducând totodată prima victorie pentru Red Bull Racing din acest an.

Plecat din poole position, dublul campion mondial a adus aminte de dominaţia de anul trecut, reuşind să rămână în frunte pe tot parcursul cursei.

Marea surpriză a cursei a fost însă Lotus, care a ocupat celelalte două poziţii ale podiumului prin Kimi Raikkonen şi Romain Grosjean.

Chiar dacă a plecat de pe locul 11 al grilei, Raikkonen a câştigat patru poziţii la start, iar după numai câteva tururi i-a depăşit pe Jenson Button şi Fernando Alonso şi a ajuns pe locul trei după prima intrare la boxe. La adăpostul pneurilor soft, finlandezul l-a depăşit cu uşurinţă pe coechipierul său şi s-a lansat într-un atac pentru victorie la adresa lui Vettel, însă a renunţat la lupta după câteva tururi.

La rândul său, Grosjean a urcat pe ultima treaptă a podiumului după un start excelent în care a urcat de pe şapte pe patru, demonstrând că Lotus a fost într-o formă foarte bună în deşertul din Bahrain.

Webber a ocupat locul patru fără să aibă parte de evenimente deosebite, însă în spatele său lupta a fost una dintre cele mai interesante din acest debut de sezon.

Nico Rosberg a avut un start dezamăgitor în care a coborât pe locul nouă, însă a revenit pe final pe locul cinci, nu înainte de a fi implicat în două dueluri spectaculoase cu Lewis Hamilton şi Fernando Alonso.

Germanul a încercat să-l blocheze pe Hamilton, însă britanicul a ieşit pe nisip şi a reuşit să-l depăşească, în timp ce Alonso a evitat să recurgă la aceeaşi metodă. Totuşi, ambele inciedente vor fi investigate după cursă de comisari, existând riscul unor penalizări.

O altă surpriză plăcută a fost clasarea lui Paul di Resta pe locul şase după o strategie cu numai două opriri la boxe, în puternic contrast cu contra-performanţele celor de la McLaren.

Hamilton a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul opt, în mare parte din cauza faptului că a pierdut timp preţios la primele două opriri la boxe din cauza unor probleme cu montarea pneurilor stanga-spate. În schimb, Jenson Button a ratat ocazia de a termina în puncte după ce a fost nevoit să abandoneze în penultimul tur ca urmare a unei defecţiuni mecanice suferite la numai un tur după ce intrase suprinzator la boxe din cauza unei pene.

Alonso a profitat de abandonul său pentru a termina pe locul şapte, în timp ce Felipe Massa şi-a adjudecat primele puncte din acest sezon după ce a încheiat cursa epuizat pe locul nouă.

Ultimul punct pus în joc i-a revenit lui Michael Schumacher, care a recuperat şase poziţii la start după ce a plecat de pe 22 înainte de a progresa usor-usor spre top 10.

Singurele abandonuri ale cursei au fost trecute în dreptul lui Pastor Maldonado (Williams) şi Charles Pic (Marussia), în timp ce Vettel a stabilit cel mai bun timp al cursei şi a devenit liderul clasamentului general.

Bahrain - Rezultate cursă:
1. Vettel Red Bull-Renault 1h35:10.990
2. Raikkonen Lotus-Renault + 3.300
3. Grosjean Lotus-Renault + 10.100
4. Webber Red Bull-Renault + 38.700
5. Rosberg Mercedes + 55.400
6. Di Resta Force India-Mercedes + 57.500
7. Alonso Ferrari + 57.800
8. Hamilton McLaren-Mercedes + 58.900
9. Massa Ferrari + 1:04.900
10. Schumacher Mercedes + 1:11.400
11. Perez Sauber-Ferrari + 1:12.700
12. Hulkenberg Force India-Mercedes + 1:16.500
13. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1:30.300
14. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:33.700
15. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1 lap
16. Petrov Caterham-Renault + 1 lap
17. Kovalainen Caterham-Renault + 1 lap
18. Button McLaren-Mercedes + 1 lap
19. Glock Marussia-Cosworth + 2 laps
20. De la Rosa HRT-Cosworth + 2 laps
21. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 laps
22. Senna Williams-Renault + 3 laps

Clasament piloti
1 Sebastian Vettel 53 Pct
2 Lewis Hamilton 49 Pct
3 Mark Webber 48 Pct
4 Fernando Alonso 43 Pct
5 Jenson Button 43 Pct

Clasament echipe
1 Red Bull Racing 101 Pct
2 McLaren Mercedes 92 Pct
3 Lotus F1 Team 57 Pct
4 Scuderia Ferrari 45 Pct
5 Mercedes AMG 37 Pct
adrian78
 
Mesaje: 248
Membru din: Sâm Oct 24, 2009 9:14 pm
Sex: Masculin
Autoturism: dacia
Model: 1310
An: 1992
Tuning a la PLM: Nu (inca)

Re: Formula 1

Mesajde Mustang » Mar Apr 24, 2012 10:58 pm

Am vazut fazele cu Rosberg si nu poate fi acuzat de nimic. Faptul ca abordeaza alt stil in virajul ala, nu inseamna ca le-ar fi trantit frane in fata competitorilor. Insa nu inteleg depasirea prin afara circuitului a lui Hamilton. Regulamentul nu ar trebui sa fie acelasi cum e la scurtcircuitari de sicane?
Avatar utilizator
Mustang
 
Mesaje: 1528
Membru din: Mar Oct 13, 2009 9:24 am
Localitate: Bucuresti
Sex: Masculin
Autoturism: Daewoo
Model: Matiz E
An: 2004
Tuning a la PLM: Da

Re: Formula 1

Mesajde adrian78 » Lun Mai 28, 2012 10:40 am

Webber a câştigat Marele Premiu al statului Monaco!

Mark Webber a profitat la maxim de penalizarea lui Michael Schumacher şi a câştigat cursa de la Monaco după ce a plecat din pole position. Nico Rosberg şi Fernando Alonso au completat podiumul

Marele Premiu al statului Monaco şi-a respectat din plin statutul de cursă lipsită de spectacol şi depăşiri, cu excepţia unei serii de incidente în primul tur.

Plecat de pe primul loc al grilei de start ca urmare a penalizării suferite de Michael Schumacher, Mark Webber a dominat cursa cu autoritate şi a cedat poziţia de lider doar atunci când a efectuat intrarea la boxe pentru schimbul de pneuri.

Chiar dacă a avut unele emoţii pe final, când rivalii s-au apropiat ameninţător, australianul a devenit al şaselea pilot care câştigă curse în sezonul 2012 în tot atâtea Mari Premii, în timp ce Red Bull Racing a devenit prima echipă cu două victorii în 2012. De o cursă la fel de liniştită a avut parte şi Nico Rosberg, care a obţinut astfel un loc doi pentru Mercedes AMG.

Pe ultima treaptă a podiumului a urcat Fernando Alonso, care a avut un start bun şi a reuşit să-l devanseze pe Lewis Hamilton în urma primei intrări la boxe, întrucât pilotul Scuderiei Ferrari a rămas mai mult pe circuit decât rivalul său de la McLaren şi a reuşit să-şi sporească avansul.

Hamilton a terminat doar pe locul cinci, întrucât a pierdut o poziţie şi în faţa lui Sebastian Vettel, care a plecat de pe locul şase cu pneuri soft cu o strategie diametral opusă piloţilor din frunte, efectuând intrarea la boxe abia în turul 46.

Felipe Massa a obţinut cel mai bun rezultat din acest sezon după ce a ocupat locul şase, în timp ce Force India a punctat prin Paul di Resta şi Nico Hulkenberg pe locurile şapte şi opt.

Amândoi au câştigat câte o poziţie pe final după ce au profitat de abandonul lui Michael Schumacher, care a avut o defecţiune tehnică la monopostul Mercedes AMG.

Cel mai probabil, problema a apărut pe finalul cursei în urma incidentului în care a fost implicat la start din cauza lui Romain Grosjean. Plecat de pe poziţia a patra, francezul a fost imprudent la start şi l-a atins pe Alonso, după care a ricoşat pe partea cealaltă a pistei, l-a lovit pe Michael Schumacher şi a fost nevoit să abandoneze, ratând ocazia unei performanţe majore după ce a plecat de pe locul patru al grilei.

Ultimele puncte puse în joc au fost câştigate de Kimi Raikkonen (Lotus) şi Bruno Senna (Williams), însă Pastor Maldonado, coechipierul brazilianului, a abandonat în primul tur după ce a plecat de pe ultima poziţie a grilei de start.

Un alt abandon de marcă a fost cel al lui Jenson Button, care a avut parte de o cursă dificilă după ce sâmbătă a ratat calificarea în Q3. Pilotul echipei McLaren s-a zbătut la jumătatea plutonului, însă în cele din urmă s-a retras la boxe după ce a derapat de mai multe ori în timpul unor incidente cu Sergio Perez (Sauber) şi Heikki Kovalainen (Caterham).

Parţial, problemele lui Button au fost generate şi de o ploaie slabă care s-a abătut asupra circuitului spre finalul cursei, element care l-a determinat pe Jean-Eric Vergne să încerce o strategie riscantă cu pneuri intermediare. În cele din urmă, spre deosebire de anul trecut, ploaia nu a fost suficient de puternică pentru a altera ordinea în cursă.

Marele Premiu al statului Monaco a consemnat cel mai mare număr de abandonuri din acest sezon, după ce nu mai puţin de nouă piloţi au încheiat cursa prematur. Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Sergio Perez, pilotul echipei Sauber fiind cronometrat cu 1:17.298.

Monaco - Rezultate cursă:
1. Webber Red Bull-Renault 1h46:06.557
2. Rosberg Mercedes + 0.643
3. Alonso Ferrari + 0.947
4. Vettel Red Bull-Renault + 1.343
5. Hamilton McLaren-Mercedes + 4.101
6. Massa Ferrari + 6.195
7. Di Resta Force India-Mercedes + 41.500
8. Hulkenberg Force India-Mercedes + 42.500
9. Raikkonen Lotus-Renault + 44.000
10. Senna Williams-Renault + 44.500
11. Perez Sauber-Ferrari + 1 lap
12. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1 lap
13. Kovalainen Caterham-Renault + 1 lap
14. Glock Marussia-Cosworth + 1 lap
15. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 laps

Clasament piloti
1 Fernando Alonso 76 Pct
2 Sebastian Vettel 73 Pct
3 Mark Webber 73 Pct
4 Lewis Hamilton 63 Pct
5 Nico Rosberg 59 Pct

Clasament echipe
1 Red Bull Racing 146 Pct
2 McLaren Mercedes 108 Pct
3 Lotus F1 Team 86 Pct
4 Scuderia Ferrari 86 Pct
5 Mercedes AMG 61 Pct
adrian78
 
Mesaje: 248
Membru din: Sâm Oct 24, 2009 9:14 pm
Sex: Masculin
Autoturism: dacia
Model: 1310
An: 1992
Tuning a la PLM: Nu (inca)

Re: Formula 1

Mesajde Mustang » Lun Sep 03, 2012 6:30 pm

Marele Premiu al Belgiei: Button invingator clar, Grosjean suspendat la Monza

Jenson Button a salvat ziua pentru McLaren dupa un start exploziv la Spa, in care nu mai putin de 6 monoposturi au fost implicate intr-un accident in primul viraj, vinovat fiind pilotul Lotus, francezul Romain Grosjean. Acesta i-a facut knockout pe Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Sergio Perez, toti 4 fiind nevoiti sa incheie prematur cursa.

In gramada a ajuns si japonezul Kamui Kobayashi, dar a scapat ca prin minune de la abandon, desi a fost atins de masinile avariate serios. Din pacate, japonezul a pierdut locuri valoroase pe grila si a condus aproape toata cursa cu probleme la puntea spate a masinii. Printre ceilalti implicati in accident a fost si Pastor Maldonado care a fost cercetat pentru un start furat. In cele din urma, Maldonado a fost penalizat cu 10 pozitii pe grila de start la Monza pentru 2 infractiuni distincte: startul furat si accidentul cu Timo Glock (Marussia) in care a fost gasit vinovat.

Dupa “carnagiul auto” din primul tur, si-a facut aparitia masina de siguranta care a rulat pe pista aproximativ 4 tururi, timp in care pista a fost curatata de resturile din monoposturile implicate in accident. La restart, Button a luat un avans considerabil si a ramas la conducerea cursei pana la sfarsit, obtinand astfel prima victorie din cariera pe acest traseu. Pe locul 2 s-a clasat Sebastian Vettel care a condus impecabil, fiind avantajat si de o strategie magnifica la pitstop. Pe locul 3 a terminat Kimi Raikkonen, care a trecut magnific pe langa Michael Schumacher in virajul Eau Rouge. Colegului sau, Grosjean, i s-a interzis participarea la Marele Premiu al Italiei si o amenda de 50.000 euro pentru accidentul provocat.

Nico Hulkenberg a avut o cursa splendida in monopostul Force India, fiind in permanenta in lupta pentru puncte, duelandu-se cu Raikkonen si Schumacher. A fost la un moment dat pe locul secund, dar la final a trebuit sa se multumeasca cu locul 4.

Problemele pentru Michael Schumacher nu au contenit sa apara: desi a castigat 8 pozitii in urma accidentului, neamtul s-a batut pentru un loc pe podium, in ultimele tururi a intrat la pit pentru o schimbare tarzie de pneuri, iar avariile cutiei de viteze l-au lasat fara treapta a saptea, terminand in cele din urma pe locul 7.

In turul 19, Michael Schumacher si Sebastian Vettel au fost la un pas sa se acroseze; Vettel a incercat sa il depaseasca pe Schumacher pe traiectoria pe care cel din urma si-a ales-o pentru a intra la boxe, ambii nemti au franat violent pentru a nu se ciocni, iar Schumacher a trecut razant prin fata lui Vettel pentru a intra la standuri. Acest incident a fost investigat dupa cursa, dar nu s-au luat masuri impotriva lui Michael Schumacher.

Sauber a plecat de la Spa fara niciun punct, dupa abandonul lui Perez si locul 13 al lui Kobayashi, desi toata echipa spera la o victorie dupa ce pilotii au plecat de pe locurile 2, respectiv 4 de pe grila de start.

Cel mai bun timp in cursa a fost realizat de Bruno Senna, fiind cronometrat cu 1:52.822 in turul 43.

Urmatoarea etapa va avea loc la Monza, saptamana viitoare (7-9 septembrie).

via http://www.autoblog.plmtuning.ro :)
Avatar utilizator
Mustang
 
Mesaje: 1528
Membru din: Mar Oct 13, 2009 9:24 am
Localitate: Bucuresti
Sex: Masculin
Autoturism: Daewoo
Model: Matiz E
An: 2004
Tuning a la PLM: Da

Anterior

Înapoi la Motorsport

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


cron